Thursday 6 October 2011

Bermulanya Cuti Semester

Salam. Oh senangnya dalam hati bila cuti semester.
Sapa yg tak suka bila dapat cuti ? meh bgtau sini. Rugi sapa yg tak suka cuti. Cuti ni la masa untuk kita rehatkan minda selepas apa yg kita dh buat selama 4 bulan kurang lebih mcm tu la. Kita dah berhempas pulas siapkan assignment, test, presentation, tidur dlm kelas (aku tak bt yg ni), habiskan final exam dan last kita dapat cuti.

Heee. Ok bila dah start cuti ni aku memang suka merancang mcm-mcm.Sebelum cuti lg aku dh rancang, sampai roommate aku pun tak larat nak layan perancangan aku ni. Tapi 1 pun tak menjadi. Kat sini aku nak cerita segala macam rancangan aku. Aku nk p bercuti, aku nk memancing, aku nk berjoging (walaupun kurus tp aku tak fit lg) , aku nk buat blog (dah berjaya) , nak main-main dgn photoshop (sbb sem depan ada subject photoshop), nak belajar masak, nak keja (tp mls) , nak naikkan badan, nak belajar main gitar dengan si kembar. Haha. Byk kan aku punya rancangan. Aku sendiri tak tau lah sempat ke idak ha nk completekan semua selama sebulan 18 hari ni ha.

Benda pertama yg aku berjaya buat haruslah blog. Aku dh dpt. Online fb toksah kata la. Tiap hari aku online padahal tadak 1 pun notifications naik kt aku. Sedih kan. Then, aku cuba untuk main gitar sebaik mungkin, sbb nnti nak menyanyi smbil petik gitar dgn kawan-kawan. Auwww.
Best !

Aku cuba jugak utk ubah diri aku jd lebih baik dr sebelum ni. Yelah, sapa yg kenal aku, tau aku mcm mana. Sapa yg rapat dgn aku, faham aku mcm mana.

Konklusi : hargailah masa cuti anda. Luangkan masa bersama mak abah, kakak, abang, adik-adik anda. Masa tu sangat berharga. Lebih mahal dr emas. Emas boleh beli balik , tp masa tak boleh dah nk pajak gadai bagai semua tu.

No comments:

Post a Comment