Wednesday 5 October 2011

Kisah Hati

Bila bermain dengan hati ni aku pasti semua orang pernah merasai erti sakit bila kecewa, erti gembira bila bahagia.


Dalam hidup ni tak semua apa yg kita impikan kita akan dapat.
Aku pernah merasa erti sakit. Ya aku mengaku, aku memang tak bercinta dengan dia tp aku cuma kawan tp mesra. 

Yeah , kami memang rapat. Ok semua orang tak dapat halang apa yg akan berlaku bila bermain dgn hati ni.

Jadinya, bila semua benda kita buat sekali bersama dlm masa tertentu, kita akan mula sedar yg kita sebenarnya makin sayang dgn seseorang tu lebih dr apa yg had sepatutnya.

Sampai satu masa bila dia terlalu caring dengan kita,study bersama, makan sekali, sms, calling, gift, cholocolate dan mcm-mcm lg yg sweet. 
Kita mula tersalah tafsir apa yg berlaku. Niat hanya berkawan tp kita sendiri yg tersalah sangka.

Dalam hal ni, aku tak pernah salahkan dia, tp aku salahkan hati aku bila aku sendiri tak kuat nak melawan apa yg berlaku.

Perkataan sayang memang sgt subjektif.

Jangan salah tafsir terutama bila berkawan rapat antara jejaka dan gadis. Jangan terlalu mudah utuk jatuh “cinta” sebabnya mungkin sukar untuk kita bangun.

Dia dgn hal dia, cara dia. Aku dgn cara aku. Fine. Aku sendiri sampai sekarang tak faham apa yg berlaku antara kami. Masing-masing macam orang asing bila berselisih.


Hati aku memang sakit bila dah jd mcm ni. Aku dah tak hilang kawan yg sgt rapat mcm dulu. Sekelip mata hilang bila masing-masing dgn hal masing-masing.

Masih ada harapan tak untuk kembali seperti dulu ? mungkin sukar.

P/S : Bercakap dgn bulan . Bruno Mars.


No comments:

Post a Comment