Tuesday 25 October 2011

Tidak Pernah Kisah ?

Perbualan hanya sekadar rekaan.
Tiada kena-mengena andai ada yang terasa.

 Si A: Aku tak pernah kisah dengan siapa aku akan bercinta .
 Si B: Maksudnya ?
 Si A: Ya la. Aku tak kisah kalau dia biasa-biasa ja. Aku tak kisah kalau dia bawa aku makan kedai mamak ja.
        : Kiranya aku memang tak kisah langsung la.
 Si B: Ya ka ni ? Pasti ? Sebelum bercinta boleh la cakap semua tu. Esok-esok?
 Si A: Esok-esok macam tu la jugak. err. okay.

Nota panjang :

Apa yang nak kisah ? Apa yang tak kisah ?
Sebelum bercinta bukan main hebat sembang.
Tapi bila dah bercinta ? Kenapa semua nak temberang?
Awal-awal semua indah, lepas tu mula la nak ubah-ubah .
Cakap boleh terima semuanya , tapi kenapa nak ubah apa yang ada pada orang yang kita cinta?
Siapa kita untuk ubah segala imej diri peribadi dia? Itu cuma hak dia. Kita kena terima.
Bukan dulu kau pernah cakap kau tak kisah ?
Kenapa sekarang mesti nak kisah ?
Bercinta adalah terima seadanya.
Tidak perlu nak ubah apa yang kita nak.
Semata-mata nak melayan cakap sekeliling?
Apa yang kita dapat ? mungkin cinta akan musnah .

P/s : Aku mengarut bukan main lagi. Mengalah kan orang bercinta apahal ni ? haha . 

No comments:

Post a Comment