Thursday 26 January 2012

Setiap apa jua yang berlaku, ada hikmah .

Kembali menaip untuk seketika.

Terima Kasih untuk ini.


Untuk pengakhiran Januari yang masih berbaki beberapa hari saja lagi , 
aku harap ada sesuatu yang manis akan berlaku. boleh mcm tu ?
Okay. Senang cerita , semua orang faham satiap kejadian yang berlaku pasti akan ada hikmah , pasti akan ada sebab, pasti akan ada jawapan untuk setiap perkara.
Aku masih dalam situasi untuk menerima dengan baik setiap kejadian yang ada depan mata aku.
Aku faham , bila berkait dengan hati, tak semua mampu untuk cernakan minda supaya berjalan dengan baik.
Aku tak terkecuali, semua berhubung kait antara akal fikiran, nafsu, hati, dan alam sekeliling.
Bila berlaku sesuatu di luar jangkauan diri, aku mungkin sukar untuk terima. 
Boleh terima tapi ambil masa. 
Masa adalah pengubat paling baik.
Dalam masa yang sama, kawan-kawan sangat memainkan peranan untuk bangun jatuh diri aku.
Sebab tu aku cakap setiap yang berlaku ada hikmah nya, 
Cuma perlukan masa untuk berfikir kembali baik buruk setiap apa yang berlaku.
Mencari kesalahan sendiri lebih baik dari menyalahkan yang lain meskipun dalam soal hati.
Biar hati disakiti, kerna Allah masih melindungi.



p/s : Masa sangat memainkan peranan. Alhamdulillah aku mampu untuk menerima.
 


No comments:

Post a Comment